Haldor kort

Info om Kirkens Korshær Aarhus

Kirkens Korshær er en social og folkekirkelig hjælpeorganisation, der siden 1912 har haft sit virkeområde blandt samfundets marginaliserede og udstødte mennesker.

Samvær og nærvær mellem tre personer

Kirkens Korshær i Aarhus' mission er at yde nærhed, varme og omsorg for udsatte medmennesker samt medvirke til, at disse mennesker - uanset baggrund og religion - kommer bedst muligt videre i livet.

Vision

Kirkens Korshær i Aarhus' vision er at være det bedste lokale tilbud for udsatte medmennesker og en god arbejdsplads for medarbejdere og frivillige.

Lokalt hjælpearbejde

I Kirkens Korshær, Aarhus er vores fokus på lokalt hjælpearbejde. Hjælpearbejdet kan tage forskellige former: varmestuer, arbejdsfællesskaber, ferielejre, herberg og genbrugsbutikker.

Hver uge har vi arrangementer med samvær og kirkeligt fællesskab på programmet. Vi tilbyder rådgivning og samarbejder med den folkekirkelig telefonsamtaletjeneste, Sct. Nicolai Tjenesten i Aarhus. For indsatte i Aarhus arrest tilbyder Kirkens Korshær arresthusbesøg.

Hjælp os

Støt

Hjælp hjemløse og fattige mennesker
Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden