Ny kampagne: Stop tøjspild

Kirkens Korshær bakker op om en ny kampagne – ”Tøjet længe leve” - fra Forbrugerrådet Tænk, der fra i dag og ugerne frem, opfordrer forbrugere og erhvervsliv til at mindske tøjspild.

Tøjspildpyramiden, start fra bunden og lad tøjer længe leve

Tøjproduktion er en af tidens største udfordringer for vores miljø og klima. Samtidig findes der eksempler på, at nyt tøj bliver smidt ud af virksomheder og destrueret i stedet for at blive solgt, ligesom der finder et stort spild sted hos forbrugere, der køber tøj, de aldrig får brugt.

Med kampagnen 'Stop tøjspild' er Kirkens Korshær sammen med en række organisationer, virksomheder og Forbrugerrådet Tænk med til at sætte fokus på problemet. Formålet med kampagnen er blandt andet at anvise løsningerne for politikere og erhvervsliv. Samtidig skal kampagnen give forbrugerne inspiration til at være med til at mindske tøjspildet og dermed bekæmpe den skadelige overproduktion af tøj.

tøjspildspyramiden

Som del af kampagnen har Anders Morgenthaler designet en ny tøjspildspyramide, der skal gøre opmærksom på, hvordan man kan modvirke tøjspild og lade tøjet længe leve. Plakaten fås i både A3 og A1 format og kan downloades og udskrives helt gratis.

Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden