Bliv frivillig i Århus

Kirkens Korshær startede i Aarhus i 1918 og har, hver dag lige siden, været drevet af et stort frivilligt engagement. De mange frivillige arbejder for at skabe en bedre hverdag for samfundets udsatte.

Kirkens Korshær bygger på frivillighed

Frivillige varetager mange forskellige opgaver - fx har vi frivillige køkkenfolk, genbrugsekspedienter, eventdesignere og varmestuemedarbejder, bare for at nævne nogle.
Herunder kan du få et overblik over de forskellige afdelinger, hvor der er mulighed for frivilligjobs.

Du kan give din tid til at hjælpe mennesker der har brug for din støtte, samtidig med at du får mange spændende udfordringer, socialt, fagligt eller håndværksmæssigt.
Vi har mange forskellige afdelinger med hvert deres fokus og aktiviteter, det kan for eksempel være:

Mand der øser suppe op.

Døgnvarmestuen: har hver dag brug for frivillige kræfter som supplerer vores medarbejdere i det sociale arbejde med udsatte mennesker, her får du mulighed for den nære samtale, hvor målet er at skabe en bedre hverdag for socialt udsatte og hjemløse.

Arbejdsfællesskaberne: har en systue, et træværksted, et cykelværksted og genbrugsbutikker med redesign hvor din erfaring, kreativitet eller gåpåmod vil have stor betydning for mennesker i sårbare livssituationer.

Genbrugsbutikkerne: i Aarhus og omegn drives af frivillige, hvilket giver et unikt fællesskab om det at sælge genbrugsartikler og snakke med interesserede kunder. Du kan finde genbrugsbutikkerne her.

Hovedkontoret i Aarhus: på Nørre Allé 25, har brug for dig som kan lave mad, kontorarbejde såsom fundraising, PR, kommunikation etc.

Ønsker du en spændende og givende hverdag i et unikt arbejdsfællesskab, kan du kontakte os på: 8612 5666

Hjælp os

Støt

Hjælp hjemløse og fattige mennesker
Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden
Mand sidder på bænk med hovedet i sit skød

Få mere viden