Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Sygeplejerske på cykel

Socialsygeplejersken i Esbjerg

Gadesygeplejersken: Ordningen er gratis og anonym. Med skadereducerende tilgang og den enkelte menneskes ønsker, behov og præferencer i centrum.

Socialsygeplejerskens primære opgaver og funktion:

1. Skadereducerende arbejde dvs. det enkelte menneskes ønsker, behov og præferencer er i centrum.

• Støtte dem som har svært ved at overskue og tage sig af deres helbredstilstand
  • Støtte dem som har psykiske sygdomme, somatiske sygdomme, har et misbrug
  • Udlevering af værktøj
  • Støtte til kontakt til myndigheder, sociale tilbud og aktiviteter
  • Yde omsorg og sundhedsfremme, f.eks. omsorgssamtale, kostvejledning og motionsanvisning

Brobygge og hjælpe med at få koordineret behandling, herunder :

• At hjælpe brugeren med at formulere sine behov og finde frem til, hvad borgeren især ønsker hjælp til.
  • At støtte brugeren i at fastholde deres egen motivation for at modtage hjælp.
  • At motivere brugeren til en større grad af egenomsorg på en mere hensigtsmæssig måde.
  • At give råd og vejledning.
  • At hjælpe brugeren til at opnå et målrettet løft af egne kompetencer sådan, at brugeren bliver i stand til at handle og agere positivt i eget liv.

2. Etablering af et stærkt team af social- og sundhedsfaglige frivillige, der kan understøtte indsatsen bl.a. sygeplejersker, social – og sundhedsassistenter, fysioterapeuter og socialrådgivere

• Konsulentfunktion i forhold til samarbejdet omkring frivillige i Varmestuen herunder supervision og sparring.

3. Socialsygeplejerskens vejledningsfunktion

• Være ansvarlige for koordinering og planlægning af kliniske uddannelsesforløb af social – og sundhedsassistent elev (SSA). — Praktik 2 ”Psykiatrisk praktik”
  • Sikre, at SSA elevers indhold opfylder gældende love og uddannelsesordninger
  • Kvalitetssikre og kvalitetsudvikle den kliniske undervisning i forhold til uddannelsers mål
  • Forberedelse til midtvejsevaluering og slutevaluering
  • Konsulentfunktion i forhold til samarbejdet omkring SSA elever i Varmestuen herunder supervision og sparring.
  • Være medansvarlige for læringsmiljøet i et tæt samarbejde med ledere, mellemledere og medarbejdere
  • Samarbejde med SOSU- skolen Esbjerg, herunder udarbejdelse og revidering af uddannelsesmateriale.

Hjælp os

Støt

Hjælp hjemløse og fattige mennesker
Mand sidder på bænk med hovedet i sit skød