Lovgivning og rettigheder

• Arbejde Adlers Hus

Arbejde Adlers Aflastning er en selvejende institution beliggende i et multihus for udsatte voksne.
  • Benzo

Benzo ønsker at skabe opmærksomhed omkring den vanedannende effekt af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner) i politiske, lægefaglige kredse og hos borgere over hele landet. Desuden at give information og rådgivning til de mennesker der, af den ene eller den anden årsag, var blevet afhængige af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner).
  • Cancer: Kræftlinjen

Har du spørgsmål om kræft eller brug for rådgivning og støtte, kan du kontakte Kræftlinjen.
  • Dansk Kvindesamfund

Dansk Kvindesamfund er en NGO (non-governmental organization), der kæmper for at sikre, at ligestilling mellem kønnene konstant er på den politiske dagsorden.
  • Demensalliancen

Siden Demensalliancens etablering i 2014 har de arbejdet for at sikre politiske og praktiske forbedringer – et demensvenligt Danmark kræver begge dele.
  • Den Sociale Døgnvagt

Den Sociale Døgnvagt er til for dig, der har brug for hjælp med akutte sociale problemer eller som er bekymret for et barn eller en ung.
  • Foreningen FAR

Foreningen Far er en af verdens ældste børn og fædre organisationer samt Danmarks største organisation for børn og fædre.
  • Hiv Danmark

Her får du et hurtigt overblik over vores tilbud til dig, som er hiv-positiv, pårørende eller på anden vis berørt af hiv.
  • Hjerteforeningen

Er du blandt de mange danskere med hjerteproblemer, er Hjerteforeningen din ven og allierede.
  • Høreforeningen

Høreforeningen arbejder for at forbedre livsvilkårene for mennesker med nedsat hørelse, tinnitus og menière samt for døvblevne og CI-opererede.
  • Indvandrer Kvindecenteret

Indvandrer Kvindecentret er et netværks- og kompetencecenter for etniske minoritetskvinder og deres familier.
  • Joan Søstrene

Joan Søstrene tilbyder en kvinde-til-kvinde samtale med to Joan-Søstre om psykologiske, juridiske og sociale aspekter af det overgreb, du har været udsat for.
  • Kirkens Korshær: Københavnerarbejdet

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der med udgangspunkt i folkekirkelige værdier udfører socialt arbejde i Danmark. Siden 1912 har vi hjulpet socialt udsatte mennesker i Danmark – hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme, fattige.
  • KKUC

KKUC tilbyder rådgivning, afklaring, behandling og efterindsatser til mennesker med problematisk brug af rusmidler og psykiske traumer, og læring og viden til profesionelle, der arbejder med udsatte mennesker på social- og sundhedsområdet.
  • Landsforeningen SPOR

Landsforeningen Spor har til formål at synliggøre voksnes senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen og ungdommen.
  • Mødrehjælpen

Hos Mødrehjælpen ser vi hver dag, at udsatte og sårbare børnefamilier har behov for en ekstra håndsrækning for at kunne tage del i samfundet på lige fod. Der er en stor ulighed i sundhed, muligheder og livsglæde blandt landets børn.
  • SAVN

Her kan du få råd til, hvordan det er bedst at tale med børn om fængsling og besøg i fængsler. SAVN giver også gerne konkrete anvisninger til ansøgning om økonomisk støtte og tilskud mv. Ligesom de gerne rådgiver fagpersoner om, hvordan børnene og familierne bedst forstås og støttes i dagligdagen.
  • Social Jungle

Juridsk hjælp til sygedagpenge, revalidering, kontanthjælp, klage og ankesager og meget mere.
  • Social Styrelsen: Tilbudsportalen

Tilbudsportalen indsamler og udstiller oplysninger om plejefamilier og tilbud til mennesker med funktionsnedsættelse eller sociale problemer.
  • SR Bistand

Her kan du få gratis, professionel bistand og rådgivning.
  • UlykkesLinjen

UlykkesLinjen tilbyder gratis og uvildig vejledning på telefon for dig, der er berørt af en ulykke. Det kan både være som ramt eller pårørende.
  • Ungekompasset

Ungekompasset er en digital GPS, hvor unge psykisk sårbare, venner og familie kan søge oplysninger om, hvor de kan gå hen for at få hjælp. Det er første gang, at både private og offentlige tilbud bliver samlet et sted.
  • WeShelter

WeShelter arbejder for at give hjemløse og socialt udsatte bedre vilkår og den rette støtte til at forbedre deres liv.