Pressemeddelelse

Silkeborg-samarbejde har givet makeover til varmestue

Kirkens Korshærs varmestue i Silkeborg har fået helt nye møbler og inventar til glæde og hygge for varmestuens brugere. Det er sket takket være et samarbejde mellem JYSK og Silkeborg IF.

I samarbejde med Jysk har spillerne fra Silkeborg IF givet Kirkens Korshærs varmestue i Silkeborg en makeover

Da brugerne af Kirkens Korshærs varmestue i Silkeborg mødte ind efter efterårsferien, var det til et helt nyt syn. Varmestuens opholdsrum og samtalerum havde fået en større makeover med nye møbler og nyt inventar fra JYSK.

Bag projektet stod JYSK og Silkeborg IF. Superliga-profilerne Pelle Mattsson og Tonni Adamsen besøgte inden efterårsferien varmestuen, hvor de undersøgte behovet og fik målt op, inden de senere samme dag besøgte JYSK på Nørrevænget i Silkeborg. I JYSK fik de udvalgt produkterne, der skulle bruges til at give varmestuen nyt liv og hygge.

Mandag den 16. oktober var så den helt store indretningsdag.

”Det er virkelig blevet flot og hyggeligt, og vores brugere er så glade for donationen. Det giver en helt anden afslappet atmosfære i vores opholdsrum, og på samtalerummet har omgivelserne været med til at løsne op for svære samtaler. Vi er så taknemmelige overfor JYSK og Silkeborg IF,” siger Ellen Birgitte Jensen, leder af Kirkens Korshærs varmestue i Silkeborg.

Superligaprofiler i nye rammer

For Pelle Mattsson og Tonni Adamsen var det en sjov og anderledes opgave langt fra fodboldstøvler, presspil og nærkampe at skulle tænke indretning og samle møbler.

”Da vi hørte om projektet, var vi klar med det samme. Det er fedt at kunne være med til at gøre en forskel for nogle mennesker, der har det svært, og vi synes virkelig, at resultatet er blevet godt,” siger Pelle Mattsson.

Du kan se resultatet og lidt om projektet i videoen herunder: