Fonde

Kirkens Korshær modtager årligt støtte fra en lang række fonde, der hver især gør en stor forskel for de hjemløse og udsatte mennesker vi hjælper i Danmark. Nogle fonde støtter specifikke formål, mens andre donationer gives til vores generelle arbejde. Tusind tak til alle de fonde der har støttet os igennem årene.

En lang række fonde støtter Kirkens Korshærs arbejde - tak for støtten.

Eksempler på fondsstøttede projekter

I Esbjerg bygger Kirkens Korshær en ny varmestue som del af projektet Sociale Mursten
Pressemeddelelse

Fysiske rammer har stor betydning. Det gælder ikke mindst for sårbare grupper, hvor de rigtige valg i forhold til indretning, lysindfald og placering af en bygnings forskellige funktioner kan have stor betydning. Forskningsresultater viser også, at en bygnings arkitektur påvirker stresshormonet kortisol.

Den A.P. Møllerske Støttefond og RealDania
Spisetid i varmestuen

Herberger i Kirkens Korshær arbejder allerede med at understøtte Housing First. En ny og omfattende analyse skal skubbe yderligere i den retning.

RealDania og Den Obelske Familiefond
Ledige stillinger i Kirkens Korshær

Velliv Foreningen donerer 950.000 kroner til Kirkens Korshærs varmestuer og væresteder. Pengene skal være med til at genstarte den del af omsorgs- og relationsarbejdet, som ovenpå den seneste nedlukning har været sat på pause.

Velliv Foreningen
Genbrug udstillingsvindue med hatte
Pressemeddelelse

Coronakrisen sendte det socialfaglige personale hjem fra Kirkens Korshærs varmestue i Nykøbing Falster. Takket være en donation på 380.625 kr. fra TrygFonden er medarbejderne nu tilbage og kan hjælpe børnefamilier og hjemløse. Og varmestuen får værnemidler, sygeplejetaske og ekstra rengøring oveni.

TrygFonden
Soveposer

Kirkens Korshær modtager – som de eneste i Danmark – støtte fra The Coca-Cola Foundation. Frem til juli vil dollardonationen hjælpe 10.000 hjemløse, socialt udsatte og fattige børnefamilier med information, omsorg, mad og andre nødvendigheder. Det gør en stor forskel for dem, der mærker coronakrisen ekstra hårdt.

Coca Cola Foundation
Leder af børne-familiearbejdet Lene Laursen kører ud med kreaposer til udsatte børnefamilier
Pressemeddelelse

TrygFonden giver Kirkens Korshærs familiestøttende arbejde 420.000 kr. til akuthjælp under coronakrisen. Pengene går til mad og aktivitetspakker til de mange fattige og udsatte familier, Kirkens Korshær har kontakt til. Det letter hos familierne, der er særligt udfordrede lige nu.

TrygFonden
Vil du vide mere?

For samarbejde eller donation kan du kontakte Bente Kaastrup Duusgaard på b.duusgaard@kirkenskorshaer.dk eller Jamila Shah på j.shah@kirkenskorshaer.dk.

Ellers kan du som fond overføre en donation via kontonummer;

Reg.nr. 9541
Konto.nr. 5401429