Psykiske udfordringer

• Arbejde Adlers Hus

Arbejde Adlers Aflastning er en selvejende institution beliggende i et multihus for udsatte voksne.
  • Benzo

Benzo ønsker at skabe opmærksomhed omkring den vanedannende effekt af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner) i politiske, lægefaglige kredse og hos borgere over hele landet. Desuden at give information og rådgivning til de mennesker der, af den ene eller den anden årsag, var blevet afhængige af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner).
  • Blå kors

Alkoholrådgivning på telefon, behandlings- og botilbud, væresteder, terapi til unge og børn, ferielejre, julehjælp og meget mere.
  • Børnsvilkår

Børns Vilkår arbejder for at sikre, at ingen børn i Danmark bliver svigtet.
  • Cafe Blom

Café Blom er en social café på Nørrebro i København, et fristed for dig med depression, bipolar lidelse, angst eller OCD.
  • Center for seksuelt misbrug ØST

CSM Øst tilbyder rådgivning, psykologbehandling samt sociale aktiviteter for dig, der er over 18 år, og som har været udsat for seksuelle overgreb i din barn- eller ungdom.
  • Det Kærlige Måltid

Rammes du eller en af dine nærmeste af akut sygdom, falder hverdagen fra hinanden.
  • Fountain House

Fountain House er et dagtilbud til dig, der oplever psykiske problemer. Det er gratis og åbent for alle – med eller uden psykiatrisk diagnose.
  • Internetpsykiatrien

Internetpsykiatrien er et landsdækkende gratis behandlingstilbud, hvor du kan få behandling for angst og depression over internettet.
  • Joan Søstrene

Joan Søstrene tilbyder en kvinde-til-kvinde samtale med to Joan-Søstre om psykologiske, juridiske og sociale aspekter af det overgreb, du har været udsat for.
  • Kirkens Korshær: Københavnerarbejdet

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der med udgangspunkt i folkekirkelige værdier udfører socialt arbejde i Danmark. Siden 1912 har vi hjulpet socialt udsatte mennesker i Danmark – hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme, fattige.
  • KKUC

KKUC tilbyder rådgivning, afklaring, behandling og efterindsatser til mennesker med problematisk brug af rusmidler og psykiske traumer, og læring og viden til profesionelle, der arbejder med udsatte mennesker på social- og sundhedsområdet.
  • Kofoeds Skole

På Kofoeds Skole hjælper vi socialt udsatte mennesker med at hjælpe sig selv til et bedre liv.
  • Landsforeningen SPOR

Landsforeningen Spor har til formål at synliggøre voksnes senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen og ungdommen.
  • Lille Skole For Voksne

Lille Skole for Voksne tilbyder undervisning og samvær for mennesker med psykiske, sociale og eksistentielle problemer.
  • Livslinien

Hvis du er i krise eller har tanker om selvmord, så sig det til nogen ved at ringe til Livslinien.
  • Netværket ved Søerne

Netværket ved Søerne er et sted for mennesker, der har eller har haft en psykisk lidelse.
  • Psykiatrisk Skadestue

Ved behov for akut psykiatrisk hjælp - kontakt lægen, lægevagten eller en psykiatrisk skadestue
  • Region Horsens: Psykiatri

Regionspsykiatrien Horsens er en del af psykiatrien i Region Midtjylland og varetager behandling af borgere med psykiatriske lidelser, der er bosat i Horsens, Skanderborg, Odder og Hedensted kommuner.
  • Region Nordjylland: Psykiatri

Psykiatrien i Region Nordjylland tilbyder undersøgelse og behandling flere steder i landsdelen, bl.a. på de psykiatriske hospitaler i Aalborg og Brønderslev.
  • Region Sjælland: Psykiatri

Har du brug for rådgivning og information om psykiske sygdomme, behandlingsmuligheder eller lignende så hjælper Psykiatrien Region Sjælland dig gerne.
  • SAVN

Her kan du få råd til, hvordan det er bedst at tale med børn om fængsling og besøg i fængsler. SAVN giver også gerne konkrete anvisninger til ansøgning om økonomisk støtte og tilskud mv. Ligesom de gerne rådgiver fagpersoner om, hvordan børnene og familierne bedst forstås og støttes i dagligdagen.
  • Savn

SAVN har 15 års erfaring i at støtte og yde rådgivning til børn af og pårørende til indsatte, og har stor forståelse for den sårbarhed de er i og deres behov.
  • Sind

SIND fungerer både som brobygger mellem de daglige oplevelser i psykiatrien og de informationer, som embedsmænd og politikere baserer beslutninger på. Har også telefonrådgivning.
  • Sind Ungdom

SIND Ungdom arbejder for et samfund, hvor ingen unge føler sig alene eller isolerede men i stedet møder forståelse, respekt og anerkendelse, når de selv eller deres nærmeste bliver ramt af psykisk sårbarhed og derigennem bliver i stand til at leve et mere tilfredsstillende og indholdsrigt liv.
  • Sjælesorg.nu

Sjælesorg.nu er folkekirkens tilbud om en fortrolig og anonym chatsamtale med en præst on-line.
    Sjælesorg betyder ”omsorg for sjælen”. Derfor kan du tale med en præst om præcist det, DU har på hjerte.
  • Sorgcenter

Har du mistet? Og har du lyst til at tale med andre efterladte? Sorglinjen er for efterladte i alle aldersgrupper.
  • Tilbudsportalen

Tilbudsportalen indsamler og udstiller oplysninger om plejefamilier og tilbud til mennesker med funktionsnedsættelse eller sociale problemer.
  • Ungdommens Røde Kors

Hos Ung på Linje/Ung Online er vi klar til at tale med dig – både når det går godt, og når det gør ondt indeni.
  • Ungekompasset

Ungekompasset er en digital GPS, hvor unge psykisk sårbare, venner og familie kan søge oplysninger om, hvor de kan gå hen for at få hjælp. Det er første gang, at både private og offentlige tilbud bliver samlet et sted.