Årsmøde 2023 – At mødes i øjenhøjde

Med temaet ”At mødes i øjenhøjde” mødtes frivillige, medlemmer og medarbejdere fra Kirkens Korshær i sidste weekend til Årsmøde på Nyborg Strand

Kirkens Korshærs årsmøde 2023

I Kirkens Korshær møder vi mennesker i øjenhøjde – også når de ligger ned. Sådan lyder det i Kirkens Korshærs grundfortælling. Og netop det var temaet for Årsmødet 2023, hvor frivillige, medlemmer og medarbejdere mødtes på Nyborg Strand.

Det kom blandt andet til udtryk i chef for Kirkens Korshær, Jeanette Bauers tale. Hvor hun med grundfortællingen som udgangspunkt fortalte om arbejdet det seneste år, og de ting vi arbejder frem imod. For den lever i alt, hvad vi gør, og danner grundlag for den moderne diakoni, som Kirkens Korshær laver.

Mødet med mennesker i socialt udsatte og sårbare livssituationer var også temaet for dette års seminarer. Her kunne frivillige og medarbejdere blive klogere på alt fra herberger og sundhedsrum til familietilbud. Ligesom man kunne møde korshærspræster, Hovedbestyrelsen og chefen for Korshæren.

Traditionen tro havde flere af de frivillige medbragt gode sager fra butikker og strikkekredse, og der var godt gang i bazaren. Ligesom der blev talt sammen på kryds og tværs. Erfaringsudvekslet. Leet. Reflekteret over alt det, som vi sammen gør.

Se glimt fra årsmødet i galleriet