Regionsårsmøder

I hver af Kirkens Korshær fem regioner holdes et årligt regionsårsmøde, hvor medlemmer, frivillige og medarbejdere kan blive klogere på arbejdet i deres region.

På Kirkens Korshærs årsmøde og regionaleårsmøder kan frivillige, medlemmer og medarbejdere blive klogere på organisationen.

Hver af Kirkens Korshærs fem regioner holder hvert år et regionalt årsmøde. På regionsårsmøderne har medlemmer, frivillige og medarbejdere mulighed for at få indsigt i foreningen sociale arbejde gennem regionschefernes årsberetninger, oplæg og foredrag.

På møderne skal der også vælges medlemmer til Kirkens Korshærs regionale korshærssamråd, som udpeger i alt fem medlemmer til Kirkens Korshærs hovedbestyrelse.

Du kan se mere om tidligere regionsårsmøder og læse de regionale årsberetninger i menuen til venstre.

Korshærssamrådsvalg

Valgte medlemmer af korshærssamrådene i hver region udgøres af seks repræsentanter fra korshærsnetværkene og to repræsentanter for Foreningen Kirkens Korshær.

Ved valget til det regionale korshærssamråd i 2023, skal der vælges tre repræsentanter fra korshærsnetværkene og en repræsentant for Foreningen Kirkens Korshær, som skal sidde i korshærssamrådene. Repræsentanterne vælges for en 4-årig periode.

Kandidaterne melder deres kandidatur på frivillig@kirkenskorshaer.dk . Ved anmeldelse af sit kandidatur bedes man indsende en kort præsentation på fem linjer samt et billede. Skriv ”Kandidat” i mailens emnefelt.

Præsentationerne vil løbende blive lagt på vores hjemmeside, hvor de stemmeberettigede kan orientere sig inden valghandlingen. Deadline for præsentation på hjemmesiden er syv dage før valget.